A minap olvastam egy cikket (ITT olvasható), amiben az szerepelt, hogy egy magyar cég leelőzte a Samsung és Apple gigavállalatokat hazánkban. Konkrétan a MyAudio márkáról és annak kitalálójáról volt szó.  A riportból hiányoltam a másik két magyar vonatkozásban fontos és kiemelkedő eredményeket elérő vállalatokat a Wayteq és a Concorde márkákat, ezért most egy lényegesen rövidebb a személyi riportokat mellőzve összehasonlítom a vállalatokat (tisztán a számokat és eredményeket értékelve).

Nem kérdéses, hogy mind a három cég komoly fejfájást okoz a nagy gyártóknak. Jól használható, magyar pénztárcához méretezett készülékeket gyártanak és manapság a tableteken túl megjelentek a mobilpiacon is. Szintén igaz rájuk, hogy főként Magyarországon tevékenykednek, a készülékeket Kínában gyártják (saját specifikációk szerint) és utána ezeket importálják.  Magyar fejlesztők álmodják meg a készülékeket, Magyarországon maradnak a bevételek és itt adóznak. Választásunkban utóbbi lehet a legszimpatikusabb, mivel így a profit is itt marad nem vándorol külföldre (védjük a magyar piacot).

Árbevétel tekintetében a 2011-es év és 2012-es év egyértelmű győztese a MyAudio, hiszen egy év leforgása alatt több mint duplájára tudta emelni az árbevételét. A másik két cég is növekedett, bár nem ilyen nagy százalékban.

A MyAudio sikereit árnyékolja a kötelezettségei, hiszen árbevételének növekedésével szinte arányosan nőtt a kinnlevősége. Egyedüliként a Wayteq-nek sikerült csökkenteni a kötelezettségeit.

Adózás előtti eredmények mutatnak némi érdekes információkat. Ugyanis amíg a Concorde majdnem tízszerezte a Wayteq és növelni tudta nyereségét, addig a MyAudio-nak csökkent a nyeresége.

(forrás: KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM)

A tiszta nyers számokat elemezve sok minden nem állapítható meg. Az igaz, hogy a MyAudio-nak sikerült dupláznia, de ezt nem lehet konkrétan a tabletpiac eredményére ráhúzni, hiszen mindegyik gyártó forgalmaz egyéb más fajta készülékeket is.

Egy érdekes információt azért olvashattunk a tavalyi évről:

„Ahogy arra számítani lehetett, Magyarországon is jó negyedéve volt a tableteknek, az IDC szerint több mint 100 ezer darabot adtak el belőlük az ünnepi negyedévben, ami majdnem 160 százalékos éves növekedésnek felel meg. Magyarország igen árérzékeny piac, ez a tabletgyártók rangsorából is látszik, a legtöbb készüléket a Concorde adta el, megelőzve a Samsungot, a MyAudiót és az M-Techet, az Apple csak az ötödik a listán - mondta el lapunknak Bagi Bence, az IDC elemzője. A legnépszerűbb modellek a 7" kategóriából kerülnek ki itthon.”

(forrás:http://www.hwsw.hu/hirek/49740/tablet-piac-idc-apple-ipad-samsung-asus-concorde-myaudio.html)

A lap információi szerint, tehát tavaly a nagy gyártókat (Samsung, Apple, stb.) nem a MyAudio győzte le, hanem a Concorde (persze ez csak 2012-re vonatkozik).

Megpróbálom táblázatos formában összehasonlítani a három gyártót:

 

MyAudio

Wayteq

Concorde

Tablet (aktuális)

12 modell

5 modell

7 modell

Okostelefon

5 modell

3 modell

Szerviz*

országos [külső és saját]

Budapest, Kecel [külső]

Budapest [saját]

Superbrands díj

Egyéb termékek**

Hivatalos fórum

Tulajdonos

magyar

magyar

magyar

Legolcsóbb modell***

24.900 Ft

26.900 Ft

22.900 Ft

Legdrágább modell***

79.900 Ft

69.900 Ft

64.900 Ft

* - külső = külsős cég végzi a szervizt, belső = saját cég végzi a szervizt

** - Más termékek árusítása a tablet és okostelefonokon kívül

*** - Forrás: edigital.hu (2013. július 16.)

A Concorde márkánál feltűnik egy „Superbrands” elnevezésű díj amit 2013-ban nyert el, nézzük mit jelent:

"A Superbrand-ek (fogyasztói csúcsmárkák) kiválasztásának alapja a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának közel kétszázezres nemzeti védjegy-adatbázisa. A Superbrands Bizottság független tagjai a marketingszakma, a média és a tudományos élet szakértői. Ők ennek a listának a szűkített és folyamatosan aktualizált változatából választották ki az idei év legjobb márkáit. A világ közel kilencven országában azonos előírásokat követő nemzetközi hátterű Superbrands márkadíjazási rendszerben a hazai bírák ugyanazon elv alapján döntöttek a jelöltekről, mint külföldi kollégáik, azaz „Superbrands az a márka, mely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, melyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek.
A nemzetközi definíción túl a testület figyelembe vette még az adott brand tradícióját, piaci szereplését, reputációját, a vállalat goodwilljét, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját és márkastratégiáját."

(forrás: http://www.pdaplus.hu/content/view/7516/1)

Kétségtelenül a világcégeknek számolniuk kell Magyarországon ezekkel a vállalatokkal. Sokan félnek tőlük, mondván kis cégek akik Kínából importálnak, de többnyire ezeknek a félelmeknek manapság már nincs alapjuk, már csak azért sincs, mert a nagyok is Kínában gyártatnak. Minőségi különbségek természetesen lehetnek, de magában a márkanévért már nem kell busás felárat fizetni, ha egy magyar céget választunk.

A három magyar céget összehasonlítani nehéz és én nyertest nem is szeretnék hirdetni. Végső soron úgy is a felhasználók azaz a fogyasztók döntenek. Mindegyik cégnek vannak előnyeik és hátrányaik egy biztos, fejlődnek és a számokat megnézve nem is állnak olyan rosszul. A Concorde a Superbrands díjjal feladta a leckét a két konkurens cégnek, kíváncsian várom, hogy az idei évben hogyan változik a tablet és okostelefon piac.

Írásommal egyik céget sem szerettem volna kiemelni vagy reklámozni. A tartalmak a teljesség igénye nélkül értendőek, a felhasznált adatok az interneten szabadon bárki számára elérhetőek.

Amennyiben tetszett a cikkem kérlek, oszd meg ismerőseiddel.

Tetszésed kinyilváníthatod egy like-al.


További érdekes cikkek:

Mobilklíma pro és kontra

Klíma ismertető

Az okostelefon mizéria

Alcatel OT-995 hosszútávú teszt

Samsung WB150F teszt kompakt fényképezőgép

Notebook, laptop karbantartás

Notebook modernizációja

Concorde tab Novum teszt

Concorde tab 9.7 IPS PLUS teszt

Felhőszolgáltatások Windows és Android rendszerekhez.

Notebook, laptop élettartalom növelő lehetőségek