A minap olvastam egy cikket (ITT olvasható), amiben az szerepelt, hogy egy magyar cég leelőzte a Samsung és Apple gigavállalatokat hazánkban. Konkrétan a MyAudio márkáról és annak kitalálójáról volt szó. A riportból hiányoltam a másik két magyar vonatkozásban fontos és kiemelkedő eredményeket elérő vállalatokat a Wayteq és a Concorde márkákat, ezért most egy lényegesen rövidebb a személyi riportokat mellőzve összehasonlítom a vállalatokat (tisztán a számokat és eredményeket értékelve).
Nem kérdéses, hogy mind a három cég komoly fejfájást okoz a nagy gyártóknak. Jól használható, magyar pénztárcához méretezett készülékeket gyártanak és manapság a tableteken túl megjelentek a mobilpiacon is. Szintén igaz rájuk, hogy főként Magyarországon tevékenykednek, a készülékeket Kínában gyártják (saját specifikációk szerint) és utána ezeket importálják. Magyar fejlesztők álmodják meg a készülékeket, Magyarországon maradnak a bevételek és itt adóznak. Választásunkban utóbbi lehet a legszimpatikusabb, mivel így a profit is itt marad nem vándorol külföldre (védjük a magyar piacot).
Árbevétel tekintetében a 2011-es év és 2012-es év egyértelmű győztese a MyAudio, hiszen egy év leforgása alatt több mint duplájára tudta emelni az árbevételét. A másik két cég is növekedett, bár nem ilyen nagy százalékban.
A MyAudio sikereit árnyékolja a kötelezettségei, hiszen árbevételének növekedésével szinte arányosan nőtt a kinnlevősége. Egyedüliként a Wayteq-nek sikerült csökkenteni a kötelezettségeit.
Adózás előtti eredmények mutatnak némi érdekes információkat. Ugyanis amíg a Concorde majdnem tízszerezte a Wayteq és növelni tudta nyereségét, addig a MyAudio-nak csökkent a nyeresége.
(forrás: KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM)
A tiszta nyers számokat elemezve sok minden nem állapítható meg. Az igaz, hogy a MyAudio-nak sikerült dupláznia, de ezt nem lehet konkrétan a tabletpiac eredményére ráhúzni, hiszen mindegyik gyártó forgalmaz egyéb más fajta készülékeket is.
Egy érdekes információt azért olvashattunk a tavalyi évről:
„Ahogy arra számítani lehetett, Magyarországon is jó negyedéve volt a tableteknek, az IDC szerint több mint 100 ezer darabot adtak el belőlük az ünnepi negyedévben, ami majdnem 160 százalékos éves növekedésnek felel meg. Magyarország igen árérzékeny piac, ez a tabletgyártók rangsorából is látszik, a legtöbb készüléket a Concorde adta el, megelőzve a Samsungot, a MyAudiót és az M-Techet, az Apple csak az ötödik a listán - mondta el lapunknak Bagi Bence, az IDC elemzője. A legnépszerűbb modellek a 7" kategóriából kerülnek ki itthon.”
(forrás:http://www.hwsw.hu/hirek/49740/tablet-piac-idc-apple-ipad-samsung-asus-concorde-myaudio.html)
A lap információi szerint, tehát tavaly a nagy gyártókat (Samsung, Apple, stb.) nem a MyAudio győzte le, hanem a Concorde (persze ez csak 2012-re vonatkozik).
Megpróbálom táblázatos formában összehasonlítani a három gyártót:
|
MyAudio |
Wayteq |
Concorde |
Tablet (aktuális) |
12 modell |
5 modell |
7 modell |
Okostelefon |
5 modell |
3 modell |
|
Szerviz* |
országos [külső és saját] |
Budapest, Kecel [külső] |
Budapest [saját] |
Superbrands díj |
|||
Egyéb termékek** |
|||
Hivatalos fórum |
|||
Tulajdonos |
magyar |
magyar |
magyar |
Legolcsóbb modell*** |
24.900 Ft |
26.900 Ft |
22.900 Ft |
Legdrágább modell*** |
79.900 Ft |
69.900 Ft |
64.900 Ft |
* - külső = külsős cég végzi a szervizt, belső = saját cég végzi a szervizt
** - Más termékek árusítása a tablet és okostelefonokon kívül
*** - Forrás: edigital.hu (2013. július 16.)
A Concorde márkánál feltűnik egy „Superbrands” elnevezésű díj amit 2013-ban nyert el, nézzük mit jelent:
"A Superbrand-ek (fogyasztói csúcsmárkák) kiválasztásának alapja a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának közel kétszázezres nemzeti védjegy-adatbázisa. A Superbrands Bizottság független tagjai a marketingszakma, a média és a tudományos élet szakértői. Ők ennek a listának a szűkített és folyamatosan aktualizált változatából választották ki az idei év legjobb márkáit. A világ közel kilencven országában azonos előírásokat követő nemzetközi hátterű Superbrands márkadíjazási rendszerben a hazai bírák ugyanazon elv alapján döntöttek a jelöltekről, mint külföldi kollégáik, azaz „Superbrands az a márka, mely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, melyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek.
A nemzetközi definíción túl a testület figyelembe vette még az adott brand tradícióját, piaci szereplését, reputációját, a vállalat goodwilljét, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját és márkastratégiáját."
(forrás: http://www.pdaplus.hu/content/view/7516/1)
Kétségtelenül a világcégeknek számolniuk kell Magyarországon ezekkel a vállalatokkal. Sokan félnek tőlük, mondván kis cégek akik Kínából importálnak, de többnyire ezeknek a félelmeknek manapság már nincs alapjuk, már csak azért sincs, mert a nagyok is Kínában gyártatnak. Minőségi különbségek természetesen lehetnek, de magában a márkanévért már nem kell busás felárat fizetni, ha egy magyar céget választunk.
A három magyar céget összehasonlítani nehéz és én nyertest nem is szeretnék hirdetni. Végső soron úgy is a felhasználók azaz a fogyasztók döntenek. Mindegyik cégnek vannak előnyeik és hátrányaik egy biztos, fejlődnek és a számokat megnézve nem is állnak olyan rosszul. A Concorde a Superbrands díjjal feladta a leckét a két konkurens cégnek, kíváncsian várom, hogy az idei évben hogyan változik a tablet és okostelefon piac.
Írásommal egyik céget sem szerettem volna kiemelni vagy reklámozni. A tartalmak a teljesség igénye nélkül értendőek, a felhasznált adatok az interneten szabadon bárki számára elérhetőek.
Amennyiben tetszett a cikkem kérlek, oszd meg ismerőseiddel.
Tetszésed kinyilváníthatod egy like-al.
További érdekes cikkek:
Alcatel OT-995 hosszútávú teszt
Samsung WB150F teszt kompakt fényképezőgép
Concorde tab 9.7 IPS PLUS teszt
Felhőszolgáltatások Windows és Android rendszerekhez.
Notebook, laptop élettartalom növelő lehetőségek
Utolsó kommentek